torsdag den 23. februar 2012

Planteskilte du selv kan lave samt næste opgave til handymanden


Alt hvad du skal bruge er: én æske manilamærker (dem jeg har brugt er fra Søstrene Grene) én hulmaskine, træspyd (dem du bruger på grillen) og en sprittus.








Jeg havde jo endnu et projekt planlagt til handymanden. En aurikelreol, den har jeg nu fået, den mangler en gang maling samt en masse blomster.



 Husk at kigge forbi min nye blog:

HVERDAG PÅ ÆBLELUNDEN

(det kunne nu være så hyggeligt)

19 kommentarer:

  1. Hej Anne-Mette. Sikke en fin idé og hvor har du bare system i alting. Det er rigtig tjekket. Jeg skal bygge et aurikelteater, som jeg glæder mig meget til. Din reol blev rigtig fin. Flot lavet. Det bliver nok meget flot, når du får blomster på den.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Birgitte

      Ja jeg har nok et eller andet med lister..... Held og lykke med din reol, jeg ville gerne have "tag" på men det med vinklen kunne handymanden ikke lige regne ud, måske kommer det senere ellers gør det ikke så meget. Jeg forestille mig at den skal males i sammen farve som vores hus, som er tjærebrunt. Så skal jeg på jagt efter nogle lyse terakottapotter og underfade. Jeg er sådan lidt rodet i det, så tænker også at der sniger sig lidt andet ind.

      Kh. Anne-Mette

      Slet
  2. Flotte planteskilte. Jeg sad lidt og tænkte på, om de kan holde til regnvejr. Det må vi håbe, at de kan.

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth
      Nej det kan de desværre ikke. Men så længe de står i bedrollerne går det fint, det er tykt pap som er lamineret på mønstersiden.

      Kh. Anne-Mette

      Slet
  3. Hej Anne-Mette
    Jeg tør næsten ikke indrømme det, men jeg er sådan en have-amatør, at jeg ikke ved, hvad en aurikelreol er ... Så jeg glæder mig rigtig meget til at se den i funktion, og så håber jeg bare, at jeg så fatter pointen.
    VH Nina

    SvarSlet
    Svar
    1. Kære Nina

      Det skal du ikke være ked af, det vidste jeg heller ikke før jeg så det nogle steder her i blogland. Det er en reol eller hus eller teater eller hvad man nu vælger at kalde det. På hylderne skal der stå små potter med showaurikler. Prøv evt. at Google det, der findes mange rigtig fine. Mit bliver ikke så fint, jeg har bla. ikke tag på.

      Jeg skal nok vise billeder når jeg får det malet og hængt op.

      Kh. Anne-Mette

      Slet
    2. Kære Anne-Mette
      Tak for tip. Nu har jeg set det, og jeg kan godt forstå, at du måtte have et. Nu glæder jeg mig endnu mere til at se det i funktion. Farven har du beskrevet ovenfor, og det lyder rigtig godt. Hvordan skal det stå i forhold til sol, vind mv.?
      Og så er jeg oprigtigt benovet over, at din handyman bare sådan accepterede et aurikelteater. Min bedre halvdel er vist ved at blive bekymret over det her blogunivers, og de idéer jeg får herinde... hmmm ... jeg venter lige lidt med at præsentere ham for en teaterbillet.
      God weekend
      Nina

      Slet
  4. Ej hvor en sød ide !! Og skønt, at den er så ligetil at gå til.

    Den reol kan jeg næsten ikke vente på at se fyldt.

    SvarSlet
    Svar
    1. Sød og super nem :-)

      Jeg kan heller ikke vente......

      Kh. Anne-Mette

      Slet
  5. Super smuk ide med de skønne manilla mærker.......dem vil jeg kigge efter næste gang jeg kommer til søstrene - tak for tippet:0)

    Tillykke med dit nye aurikel teater....det bliver super flot :0)

    Knus Dorthe

    SvarSlet
    Svar
    1. Ja sød og nem :-) de havde flere forskellige slags, så det er svært at vælge :-)

      Håber det bliver rigttig fint med blomster i.

      Kh. Anne-Mette

      Slet
  6. Åhh hvor smuk den er. Jeg har også lagt et ønske om sådan en, men tror det ønske er blæst væk med vinden :) glæder mig til at se den med blomsterne. De er nu så flotte.

    Ha´ en rigtig god weekend. Smutter lige omkring din nye blog også :)

    Kh Lise Lotte

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lise Lotte

      Så må du have det på ønskesedlen igen, i følge handymanden var det meget nemt og det var mit billigste projekt sagde han 42,5 kr. kostede det i materialer :-)

      Kh. Anne-Mette

      P.s. Håber du også kan lide min nye blog. Det er lidt mere hverdag og knap så meget have :-)

      Slet
  7. Flotte planteskilte!!!
    Dejligt med en mand, der ved han ikke får fred, før han har opfyldt dit ønske! Men husk så, at give ham fred før dit næste ønske....
    God weekend!

    SvarSlet
    Svar
    1. Det skal jeg nok :-) har flere projekter planlagt men de er ikke afsløret endnu, jeg skal lige have oparbejdet lidt goodwill :-)

      God weekend til dig også

      Kh. Anne-Mette

      Slet
  8. Nå så har han været i gang igen ham din handyman... han er dygtig :o)
    Glæder mig meget til at se dit aurikelteater - har også selv gået og tænkt på et, men ved ikke helt om det blir til noget... men det ved jeg måske når jeg har set dit ;o)

    Ha en go dag...

    P.S. Ved din handyman hvad et aurikelteater er, og hvad synes han om det... hæ hæ :oD

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Lisbeth

      Min handymand er uddannet slagter, men mener efterhånden også at han både er murer, tømrer, elektriker og smed :-) De evner skal da udnyttes synes jeg...

      Ja han ved godt hvad det er, og han var heldigvis enig i at det ville være fint på terrassen.

      Kh. Anne-Mette

      Slet
  9. Tillykke med aurikelteateret!! Det bliver garanteret smadderkønt :D

    Hjerteligst

    SvarSlet
    Svar
    1. Mange tak, glæder mig til der kommer blomster der i.

      Kh. Anne-Mette

      Slet

1000 tak for din kommentar - det varmer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...