torsdag den 25. august 2011

Lidt mere lilla og pink have...


Poppy, Shirley Double Mixed
Valmuen her opdagede jeg pludselig forleden, jeg såede den i foråret men har ikke set en dyt til den. Denne her vokser ca. 10 meter fra hvor jeg såede dem. Valmuen hedder Shirley Double Mixed. Jeg håber virkelig at det lykkeds for mig at få taget frø fra den til næste år. Den er virkelig helt utrolig smuk
Frøkenhat, Zinnia
Det er desværre kun enkelte af min Frøkenhat der har overlevet først blæst og derefter massive snegleangreb. Den pink er ikke min yndlingsfarve, men synes alligevel at den skulle med.

Cosmos, Rose Bon Bon 
Min stolte kavaler er stadig ikke helt så fyldig som lovet på frøposen, men den blomtre flot nu og blomsterne bliver da også mere og mere fyldige.



Min Syrisk Rose købte jeg sidste sommer i Holland. Jeg har været spændt på om den overhovedet ville komme. Længe har den stået med knopper og pludselig begyndte den at tabe knopperne. Nu blomstre den endelig med de flotteste hvide farve med ceriserød midte. Utrolig smuk er den.

4 kommentarer:

  1. Er vild med din valmue, rigtig flotte farver samt dine stolte kavaler.
    / Sandra.

    SvarSlet
  2. Jeg kan godt forstå du er glad for din valmue, den er godt nok smuk. Din stolte kavaler er nu heller ikke dårlig..
    Jeg har også den samme hvide syríske rose, den skal du nok blive glad for.

    SvarSlet
  3. Yndig valmue :O)

    Jeg forspirer altid mine Zinnia'er - planter dem ud når de har 3-4 bladpar. På den måde er de ikke så udsatte for snegleangreb. De vil meget gerne have gødning i vækstperioden (kompost el. lignende)

    SvarSlet

1000 tak for din kommentar - det varmer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...