torsdag den 14. juli 2011

Espaliere


På bagsiden af vores hus (ud mod haven) har vi to terassedøre. Den ene fra soveværelset og den anden er fra badeværelset. Vi bruger dørene rigtig meget og nyder at kunne kigge ud i haven fra både soveværelse og badeværelse. Alligevel bliver det jo også meget åbent, vi har derfor lavet disse espaliere med rionet. Jeg har plantet hvide klatrehortensiaer som med tiden gerne skulle lukke helt til, det er først til aften at der er sol der så det skulle være noget der kan tåle en del skygge.

6 kommentarer:

  1. Hvor ser det rigtig fint ud og passer perfekt til huset. Virkelig en god løsning både set udefra og indefra :o)

    SvarSlet
  2. Det ser faktisk godt ud, den idé kunne jeg godt finde på at stjæle ;)

    SvarSlet
  3. Klatrehortensier lyder som en rigtig god ide, de bliver både tætte og har smukke blomster og løv. Det ser rigtig godt ud og passer godt til huset :-)

    SvarSlet
  4. Kære Anne-Mette

    Hvor ser det fint ud - og en fin måde at lave en slags åben skærmning af dørene...

    Jeg fandt dit billede, fordi jeg søgte efter rionet og klatrehortensia. Jeg er selv ved at lave en pergola og er i tvivl om, hvorvidt klatrehortensia kan klatre på net og ikke mur. Hvordan går det med dine? Hvordan hjælper du dem på vej?

    Og glædeligt forår :-).

    Mange hilsner
    Stinne

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Stinne
      Det går super godt med klatrehortensiaen. Jeg skal lave et indlæg på min blog i løbet af denne uge, så kan du kigge med :-)

      Kh. Anne-Mette

      Slet
  5. Hej igen

    Det lyder rigtigt godt. Jeg holder øje :-). Jeg har netop kastet mig ud i det og bestilt ti klatrehortensiaer til pergolaen, så jeg følger dine i spænding.

    Det var iøvrigt træls med jeres oversvømmelse... Æv. Vi bor også i nybyggerområde, og der er nogle andre udfordringer end i andre haver. Hos os ikke vand, men masser af VIND. Bla derfor pergola.

    Tak for dit svar.

    Mange hilsner
    Stinne

    SvarSlet

1000 tak for din kommentar - det varmer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...