fredag den 13. juli 2012

Nyindkøbte roser


I onsdags var vi på tur.

Planen var Djurs sommerland men dagen endte i regn, så vi endte på Kattegatcenteret i Grenå. En hyggelig og spændene dag. På vejen hjem, gjorde vi holdt ved en lille blomsterhandler i Auning, han havde et skilt ved vejen som lovede 50% hvem kan køre forbi sådan et skilt?

Desværre var det ved at være småt med planter men jeg var heldig at få 3 roser til 100,- Fine roser 2 hvide bunddække 'White Cover' og en lyserød buskrose 'Hurdal'


Min Lykkefund ser heldigvis bedre ud i år, den blev klippet helt ned i foråret. Den var meget sølle sidste år og var meget angrebet af lus. I år har lusene fået kamp til stregen.

7 kommentarer:

  1. Selvfølgelig kan man da ikke køre forbi et 50% udsalg af planter... dejligt du kunne få lidt roser med hjem.
    Jeg undrede mig lidt over din Lykkefund, man ser den jo som store, sunde pragteksemplarer rundt omkring, og jeg vil derfor selv købe en til efteråret. Kunne det være en mulighed at den gerne vil plantes ud i jorden så den kan få ordentligt fat og blive til den store skønhed som den (og du) fortjener?? Blot en tanke...:o)
    God week-end til dig :o)

    SvarSlet
  2. Sådan et tilbud ville da være fuldstændig fjollet ikke at benytte sig af ;-)

    Jeg har lige plantet Lykkefund i dag, og jeg håbet da, at den stikker til vejrs. Måske har Fri Friis ret i, at den gerne vil have plads til rødderne.

    SvarSlet
  3. Hej Anne-Mette
    Det kan man selvfølgelig ikke køre forbi. Glæd dig til white cover ... jeg har en ved indgangen, og den er jeg rigtig glad for.
    KH Nina

    SvarSlet
  4. 50% er da totalt umuligt at køre forbi..... det er vi havefolk vist enige i! Spændende rosenfund så må vi håbe, at de er mere hårdføre
    end Lykkefund. Tror også på Jette bud, nogen blomster vil altså have mere plads at stå på.

    SvarSlet
  5. .....det vil jeg altså også sige 50% skilte er nærmest umulige at køre forbi medmindre det er min mand der træder på speederen ;0)

    Det bliver da et helt fantastisk rosenflor der venter næste år søde.

    Knus Dorthe

    SvarSlet
  6. Tusind tak for søde kommentarer :-)
    Ang. Lykkefund er det muligt der er noget om det med krukken. Krukken er godt nok en stor en af slagsen ca. 1 meter høj og 40 cm. I diameter. Den er 3 år gammel og den har haft det godt indtil sidste år hvor den blev voldsomt angrebet af lus og utøj. Jeg er om hyggelig med at gøde den og delvis udskifte jorden.

    SvarSlet
  7. Dejlige roser, du har fået med hjem. Og til næsten ingen penge. Kan det blive meget bedre? Også jeg tror, at din Lykkefund vil blive glad for en plads i haven.

    SvarSlet

1000 tak for din kommentar - det varmer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...