torsdag den 19. juli 2012

Gøgeurt og lupiner


Jeg har været heldig at få foræret 2 fine Gøgeurter. De er så fine og spinkle at jeg indtil videre har plantet dem mellem mine rododenroner hvor der er en smule læ. Turde heller ikke andet end at give dem en lille pind at vokse sammen med.



Mine lupiner i skovbedet blomstre lystigt trods den hårde blæst. Her er det lupinen 'Pink Fairy' som dufter helt og andeles skønt.


Den hvide lupin 'Noble Maiden' fra Signes Vals blomstre også flittigt.


I går aftes lige inden sengetid så himlen sådan ud. Jeg synes bestemt det så ud som om den lovede godt vejr i dag. Det holdt så ikke... Det skal dog ikke afskrække mig, jeg har lært af Dorthe (Frk. Solhat) at nogle af stauderne skal klippes ned, så det er planen for i dag. Jeg har desuden også stadig mine 15 lavendler fra IKEA-turen samt mine 3 roser fra Kattegatcenter-turen som trænger til at komme i jorden.

Husk at det er i morgen jeg trækker lod blandt deltagerne i min Give Away.


5 kommentarer:

  1. Hvor er de søde dine nye gøgeurter - kan godt forstå, at de har fået en pind, for det ville da være for ærgerligt, hvis de knækkede i vinden.

    Ja, det kan sagtens pynte med en nedklipning af stauder og så kvitterer de endda med en ekstra lille blomstring. Jeg skal også i gang med mine. Også selvom det gør lidt ondt at klippe 'sundt' løv væk. Rigtig god arbejdslyst :-)

    SvarSlet
  2. Ih hvor er de flotte dine gøgeurter. Jeg er også ved at klippe selv om det gør ondt, men i den sidste ende bliver man glad over det blev gjort.
    Kh. Margrethe.

    SvarSlet
  3. Det er første gang jeg ser Gøgeurt i blogland - den er ualmindelig flot! De er skønene, dine lupin lys og dejlige farver ;-)
    Smuk aftenhimmel i hvert fald selvom den ikke holdt havd den lovede ;-)
    Sommerhilsner
    Rose

    SvarSlet
  4. Jeg har aldrig før set lupinen 'Pink Fairy', hvor er den skøn. Er det en du selv har sået?

    SvarSlet
  5. Smuk himmel, det gode vejr kom på Samsø, så du skulle have taget herover :o)
    Det er en smuk Gøgeurt du har, jeg har også en, men den blomstrede allerede i maj og så slet ikke ud som din. Dine lupiner er også skønne og med duft, herligt.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet

1000 tak for din kommentar - det varmer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...