fredag den 6. juli 2012

Det er et spørgsmål om priorieteringer....

og derfor er der nu gået lang tid siden sidste indlæg. Jeg havde et kort øjeblik en snert af dårlig samvittighed indtil jeg fik overbevist mig selv om at bloggen aldrig bliver første prioritet i mit liv. Bloggen er sjov hyggelig og super morsom når der er tid og overskud. Det er ikke det der har været mest af den sidste tid. Derudover har vi skiftet den gamle men dog stadigt fungerende pc ud med en spritny og tosse stor iMac computer. Det har taget lidt tid at få den op og køre og få flyttet data og ja idet hele taget lært at blogge på en mac.

For at tage tråden op fra sidst kommer her en (lang) opdatering til dem som måtte have lyst. Bl.a. vil jeg rigtig gerne vise de sidste haver vi besøgte da jeg var på havetur med min mor.

Udover landhaven i Skørping og Rigmors have i Rold besøgte vi en økohave i Nørager der hedder Molevitten. Desværre var der rigtig dårligt vejr i den tid vi var der men vi kom da rundt og så det meste. I haven er der ikke mindre end 5 bassiner. De er alle opbygget utroligt flot med sten, sving og fald.

Med til haven var også en imponerende stor og lækker køkkenhave.

Velkommen til Molevitten



Jeg har skumle planer for handymanden.... Den var altså rigtig fin denne overdækkede siddeplads.






Efter at vi havde spist rullesteg og islagkage på Siemested Kro gik turen til en Japansk Have i Gug.


En spændende have, men ikke lige min smag/stil. Værten var dog en af de bedste på turen til at fortælle om sin have og opbygning, hvilket jeg synes var super spændende.






Den sidste have var hos Helga i Idéhaven. Her skulle vi også have kaffe og medbragt kringle i hendes lille drivhus. Det nåede jeg dog slet ikke, der var alt for mange spændende ting at se så jeg snusede rundt mens damerne drak kaffe.


En af arrangøreren poserer ved velkomstskiltet 

Helga havde desuden et meget lækkert udvalg af planter til salg, så jeg skal hilse og sige at der var kø ved kassen. Min mor og jeg har planlagt et nyt besøg hen over sommeren. Men jeg fik købt en mørk grøn/blå hosta.








3 kommentarer:

  1. Hej Anne-Mette.super fine billeder fra jeres tur
    rundt til besøgshaverne.Det er altid dejligt at blive inspireret lidt God aften Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
    Svar
    1. Hej Jette
      Tak skal du have. Du har ret, det er dejligt at blive inspireret og det bliver man bare super nemt når man er på havebesøg.
      God aften til dig også :-)

      Kh. Anne-Mette

      Slet
    2. Ja, det kan hurtigt gribe om sig med at producere indlæg til bloggen og når der så ikke er tid til det, kan man næsten gå med dårlig samvittighed. Men du har SÅ ret, man må prioritere og familien og arbejdet kommer nu engang først. Hverdagen skal jo køre og at blogge er en fritidsinteresse som man kan skubbe med!
      Jeg elsker også havevandringer!

      Slet

1000 tak for din kommentar - det varmer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...