mandag den 18. juni 2012

Sommer/haveudflugt - del 1

I går (søndag) havde min søde mor inviteret mig med på havetur, arrangeret af Haveselskabet og Vendsyssel Familielandbrug. Vi var en hel busfuld afsted og tog afsted tidlig morgen og var først hjemme til aften.

Vi besøgte 5 meget forskellige, men absolut spændende haver. Jeg tog SÅ mange billeder at jeg synes at hver have fortjener sit eget indlæg.

Den sidste have vi besøgte var Idéhaven i Gistrup. Den havde jeg glædet mig til, da jeg nok som så mange af jer andre er trofast læser hos Helga. En kæmpe overraskelse var det at jeg igennem Helga fik en hilsen fra Lisbeth fra Samsø. Tak for din hilsen Lisbeth, du kan tro der blev snakket. Det var alligevel 'noget' at man sådan kunne komme på besøg og få hilsner fra andre haver, og så helt fra Samsø... :-)


Den første have vi besøgte var en landhave på 4 tønder land. Haven ligger i Skørping, i haven fik vi  formiddagskaffe med rundstykker. Ægteparret der bor der, er tidligere gartnere og har boet på stedet i 30 år. Hos dem købte jeg et flot specielt Magnoliatræ "Sieboldii"






 Haven rummede mange forskellige elementer. En kæmpe staudehave, en skovhave med surbund, et afsnit med japansk inspiration, køkkenhave og vinmark.





Her herskede gartnermanden


Den japanske have, stien her er den enste vej op til siddepladser til venstre (udenfor billedet)




Vinmarken

Anderledes detalje, som mor lige måtte afprøve

Ja ja de er ikke uden humor i Skørping...

7 kommentarer:

  1. Sikke et dejligt havebesøg. Mange interessante planter og sjove indslag i haven - der var helt sikkert meget at se på og fordøje. Glæder mig til at høre om dine andre oplevelser i går.

    Ulla

    SvarSlet
  2. Hej Anne-Mette
    Tak for 1. del af rundturen. Det må være fantastisk at have sin egen vinmark ...
    VH Nina

    SvarSlet
  3. Hej Anne-Mette.det var da en dejlig havetur.og så med sin mor.Savner helt min egen,som desværre ikke er her mere.Hun var også meget havekyndig.
    Skønne billeder-glæder mig til at se mere fra jeres tur.
    V/H Jette (mit lille gods)

    SvarSlet
  4. Det var godt I havde en dejlig tur, det er en spændende have der i Skørping, og så har de humor, det er dejligt.
    Det bliver spændende at se flere billeder fra turen.
    Kh
    Lisbeth

    SvarSlet
  5. Lyder som en rigtig dejlig tur. Har tit tænkt på, hvor Idéhaven mon ligger. Det er nu opklaret. Tak. ;O)

    SvarSlet
  6. Sikke en dejlig stor have, den ser "god" ud - elsker når der er mange afdelinger og funktioner i en have - som her.
    Tænk også at have haft haven i 30 år.........uuuhhh, hvad kunne man dog ikke nå at udrette :o)

    SvarSlet
  7. spændende have..... mange gode idéer at stjæle :)

    SvarSlet

1000 tak for din kommentar - det varmer...

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...